tirsdag den 8. januar 2013

Dette er så lige lidt ord for denne samling af nordiske haveblogs eller som en svensker ville sige (tror jeg): Nordiska trädgårdsbloggar. 
Der er 2 grupperinger:

  • den første er for hardcore haveblogs, fokus er her på selve haven, dens planter og naturen - mere nørdet end den anden.
  • For den anden er for blogs, der udover have, også omhandler andre hobbyer og interesser herunder husdyr, havearkitektur og lignende - her ligger også blogs der tillige også har et kommercielt formål.
Vil du være med? Så send mig en mail g2karsten@gmail.com eller skriv en kommentar her.

Alt er jo i BETA - så send også gerne ideer og selvfølgelig hvis du finder fejl og uhensigtmæssigheder. Tak ;-)

144 kommentarer:

  1. Det ser fint ud, og det ser ud til, at jeg er med, det er fint med mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Du er da vist på alle lister :-)
      Godt du kan lide ideen.

      Slet
  2. Tak fordi du linkede mig. Har du slet ikke problemer med at dele folket op i de to grupper??
    Hvis jeg skulle savne noget i overskriften til "min" gruppe, kunne det være at nævne dyr.
    Nu skal jeg nok lade være med at "brokke" mig mere... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru friis
      Det var da så lidt - jo inddelinger, det er heller ikke nemt, hvor synes du selv du hører hjemme, det vil jeg da lade være afgørende.
      Grænserne er heller ikke rigide -ved juletid havde 99% vel noget julet med?
      - Jo (indehus)dyr skal med i den anden gruppe - er lige rettet,

      Det er fint at du gider komme med input - tak for det ;-)

      Slet
  3. Skøn idé og tænk jeg er med uden overhovedet at gøre noget - det er da vidunderligt!

    Tak for initiativet - jeg tager imod med kyshånd!

    Mange hilsner og skøn dag fra
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katinka
      Du skal være så velkommen - jeg tror jeg først tog dem med jeg skrev med samme dag:-)
      i lige måde!

      Slet
  4. Hej Karsten,

    God ide. Den liste vil jeg da gerne være med på :-)

    God aften

    Gitte

    SvarSlet
  5. Hej Karsten...

    Jeg har en google konto, men ved da ikke lige hvordan jeg får den til at henvise til min blog?
    Nu prøver jeg at skrive en kommentar her (hvor du ikke har muligheden "navn/webadresse") og så ser jeg hvad der sker.

    Forøvrigt vil jeg da gerne med på listen over nordiske haveblogs.

    Mvh
    Esther

    P.S. Nå... fik vist klaret det ved at lade mit navn være min blogadr. ;) Tak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Ja, det er vist kun i explorer du ser den mulighed med navn/webadresse - men jeg tillader anonyme kommentarer.
      Du skal bare åbne din google+ funktion, og skrive i den - den er nok på den øverste bjælke i din gmail side.
      Yes du kommer med

      Slet
  6. Hej Karsten
    Godt initiativ og du må gerne tage mig med på listen:-)
    Hilsen Bente

    SvarSlet
  7. Hej Karsten
    Det var da et rigtig godt initiativ du har taget her.
    Jeg kommer til at høre gil i gruppe 2, hvis jeg kan være med på listen

    SvarSlet
  8. Hej Karsten
    Jeg undrer mig over at du ikke har et billed-link til denne blog på din egen haveblog
    Her på siden kunne du lægge et par billeder med navn på - dem kunne vi andre så bruge på vores blogs som reklame for samlingen
    hilsen Berit

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, du har da selvfølgelig ret Berit - Den er stadig kun i beta - men der er jo mange der bruger den allerede - må hellere se at få kigget på det!

      Slet
    2. Jeg har lige lavet en hjemmelavet reklame i toppen af min blog :o)

      Slet
    3. Jeg har også lavet en ret hurtig en :-) men din er da bedre! vil lave en ny en ledig aften :-)

      Slet
  9. Hei

    kan jeg også bli lagt inn i listene her?

    http://mahafetsund.blogspot.no/

    mvh marco

    SvarSlet
  10. Hej (igen) Karsten

    Jeg har et pokkers bøvl med min blog lige pt. pga. opdatering af WordPress, så jeg har måttet lave mig en nødblog....

    Kan det lade sig gøre at få den på listen over haveblogs? Enten i stedet for ildkat.dk eller også samtidig med (Jeg skal nok skrive når den kan slettes igen).

    Adressen er:

    Ildkattens Nødblog
    http://ildkatten.blogspot.dk/

    På forhånd tak.

    Esther

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther - ja så er du med - fint med de store billeder nu:)

      Slet
  11. Hej Karsten
    Super godt initiativ:) Jeg vil også gerne med i listen, jeg skriver om have og landskab.

    http://countryliv.blogspot.dk
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  12. Jeg vil gjerne være med! Min blogg er en hageblogg. http://bjorkvoldbesokshage.blogspot.no/

    Ha en fin dag!

    Brita

    SvarSlet
  13. Hej
    Jeg vil gerne på listen, hvis det kan lade sig gøre:-)
    www.bedstemorshave.blogspot.dk
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - Jada, du er med på listen nu:-)

      Slet
  14. Hej Karsten :)

    Må jeg være med?

    Jeg har for nyligt startet en haveblog; begynderhaven.blogspot.dk som handler om de mange fejl og mislykkedes forsøg man laver i sin have til at starte med. Den handler selvfølgelig også om alle succeshistorierne og de smukke billeder man kan tage af sit hårde arbejde. Jeg har i denne blog også beskrevet hvordan det går fremad med mit hønseholds-projekt, hvilket nok m betyde at jeg ikke er den "rene" haveblogger?

    Venligste hilsner fra Stella

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stella - du er med nu - hønsehold er da helt ok :)

      Slet
  15. Hej Karsten
    Jeg vil gerne være med hvis jeg må. Det er en rigtig god ide.

    kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ups glemte adressen http://merrymads.blogspot.dk/. Det handler mest om haven, men også om dyrene i haven, børnenes reaktioner på haven og arbejdet med haven, samt måske madopskrifter som virkede godt med ting fra min have. jeg er ret ny med havetingen så også de fejl jeg laver.
      kh
      Marianne

      Slet
    2. Hej Marianne

      Du er med nu!

      God fornøjelse!

      Slet
    3. mange tak :)
      KH
      Marianne

      Slet
  16. Hej Karsten,
    Må jeg også 'lege' med hér!?

    Kh Helle aka Havetrolderi

    http://havetrold.blogspot.dk/


    SvarSlet
  17. Hej Karsten
    Jeg vil også gerne være med! Jeg startede min blog i maj, men er først nu kommet rigtigt igang, og den omhandler tilblivelsen af vores have, som vi startede på i maj.
    Mvh
    Susanne Jensen solbakken1908.blogspot.com

    SvarSlet
  18. Hei Karsten
    Jeg vil gjerne være med på Nordiske havebloggere! Ikke i hard core.kategorien, men i den andre. Min hageblogg har elementer av hagedesign og beslektede emner.

    mvh Bjarne Johannessen

    http://bjarneshageblogg.blogspot.no/

    SvarSlet
  19. Hei Karsten!

    Fint tiltak dette her!
    Kjekt å ha alle samlet på et sted for oss hagegale ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja ikke? -
      dette er jo kun en BETA - men nu bliver det jo nok vinter - så finpudser jeg det hele:)

      Slet
  20. Hej, fin oversigt! Du må gerne tage min blog med på ikke hard core-listen :-) Den hedder www.plantesmil.blogspot.dk . Vh Kirstine

    SvarSlet
  21. Hej Karsten
    Må jeg gerne være med her? Jeg skriver om og viser lidt fra min have.
    www.fraenhave.blogspot.dk
    mvh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Marianne - du er med:)

      Slet
    2. Tusinde tak for hurtig tilbagemelding.
      Super service!
      Marianne

      Slet
  22. Hej Karsten
    Må jeg være med i det gode selskab?
    venlig hilsen Tina

    http://havenivelker.blogspot.dk/

    SvarSlet
  23. Hej,
    Jag vill gärna vara med här - så många fina bloggar!
    Hos mig handlar det mest om trädgård men även en del om resor, pyssel och vardagsbetraktelser.
    http://allisiunderlandet.blogspot.se/
    Vårhälsningar Allis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Allis

      Du är med nu!
      Jag har placerad dig under de rena trädgårdsbloggar . jag så inte så mycket annat hos dig

      ha det bra!

      Slet
    2. Tack - Trevligt!
      Ha det fint du med ;)

      Slet
  24. Hej Karsten!
    Vi vill gerne vara med. Vi skriver om: Gør det selv projekter både til huset og til haven. Tips til haven og køkkenhaven. Hvor tager vi hen her fortæller vi om vores oplevelser i ind- og udland. Genbrug tænk kreativt!. Grøftekanten, en øjenåbner - se hvor mange herlige ting du kan hente helt gratis i naturen. Bogtips spændende og anderledes bøger til inspiration. Køkkenet, nemme opskrifter som følger årstiderne. Boligen, nye tendenser. Vi vil gerne få fler læsere! Har du et tips?Och får vi vara med?
    www.havagardenday.blogspot.dk

    SvarSlet
  25. Hei Karsten. Vi har nettopp sendt deg en mail om at vi gjerne vil få stå på din liste. For øvrig har åpne besøkshaver i Danmark vært vår viktigste inspirasjonskilde for å anlegge vår egen hage! Vi må ha besøkt mer enn 50 private haver i Danmark. Hilsen Eirin og Lars: hageidyll.blogspot.no

    SvarSlet
  26. Hei
    Kan jeg og bloggen min være med? http://extremenorthgardening.blogspot.no/
    hilsen Inna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Inna

      Ja, du er på nu - det er nok den nordligste:)

      Slet
  27. Hej Karsten

    Jeg kunne vældig godt tænke mig at være med!

    Enhaveforvandling.blogspot.dk

    Hilsen Hanne

    SvarSlet
  28. Fin side, men mangler vores blog: www.mortenogpetershave.blogspot.com
    mvh. Morten Lyngsaa

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Morten

      I er med nu!

      God fornøjelse!

      Slet
  29. Super fin liste! Kan der blive plads til min blog om at dyrke have i storbyen? Www.storbyhaven.dk Tror den skal kategoriseres som en ren haveblog - jeg skriver i hvert fald ikke om andet :-) Tak! Mvh Janne

    SvarSlet
  30. Så fin liste. Her vil jeg gjerne være med. Jeg har en typisk hageblogg som viser en del før og etter bilder av prosjekter og masser av hageting og tang!!

    SvarSlet
  31. Hei, fin side du har. Jeg ønsker å være med på listen din. Bloggen min er en ren hageblogg. Jeg er landskapsarkitekt og blogger om min egen hage, tips og triks.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Gunnhild -

      Du er med nu -

      God fornøjelse!

      Slet
  32. Hej.
    Skøn side du har med masser af inspirerende blogs. Jeg kunne godt tænke mig at være med på listen. Jeg skriver mest om min have, men også om andre projekter i både have og hus.
    Hilsner fra Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Du får lige link til min side www.myggestikket.blogspot.dk
      :-)

      Slet
  33. Hej. Hvad med http://begynderhaven.dk

    SvarSlet
  34. Hei
    Jeg har laget min egen hageblogg som heter lykkeligihagen.blogspot.no
    Den inneholder bare hagerelatert stoff! 😊
    Håper du kan legge bloggen min til!
    Hilsen Anne-Kristin i Bergen, Norge

    SvarSlet
  35. Hei

    Jeg har en nystartet hageblogg og vil gjerne være med på den fine samlesida for nordiske hagebloggere.
    Bloggen min finner du her: http://valdreshagenmin.blogspot.no/
    Håper du kan legge til min også :-)
    Mvh Mariann i Valdres, Norge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Mariann

      Du er med nu - god fornøjelse

      Slet
  36. Hejsa
    Jeg vil da meget gerne have min forholdsvis nystartede haveblog med på listen
    http://blomstertoesenshave.blogspot.com/
    Hilsen Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita

      Du er med nu - rigtig god fornøjelse!

      Slet
  37. Jeg vil også gjerne være med: http://krepsemor2.blogspot.no/
    På forhånd takk :)
    Hilsen Rigmor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Rigmor

      Du er med nu:)

      God fornøjelse

      Slet
  38. Hej Karsten Sikke en fin samling du har lavet, helt fantastisk sted at finde nye spændende blogs.
    jeg har blogget i noget tid mest om hverdagen med æblepigen og livet på landet, men min blog vil fra i år være meget mere en have blog (dog ikke en hardcore haveblog) derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at være med på listen. www.avlebavle.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jeannett

      I er med nu!

      God fornøjelse:)

      Slet
  39. Hej Karsten
    En fin og anvendelig liste! Jeg har lige startet en blog og vil gerne med på den: havesysler.blogspot.dk
    Hilsen
    Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna

      Du er med nu:)

      God fornøjelse

      Slet
  40. Hej Karsten
    Det var da dejligt med en blogliste, god ide :-). Jeg vil da gerne med på listen, hvis det kan lade sig gøre, jeg er ikke en ren haveblog : http://bruunshave.dk/
    Ellers vil jeg gerne spørge dig ( Lisbeth fra Høneballehaven har anbefalet dig ) ang allium, da jeg har nogen allium hvor hovedet pludselig hænger nedad ad. Jeg bliver lidt bekymret, da jeg har rigtig mange i haven, kh Margit

    SvarSlet
  41. Hej Karsten
    Det var da dejligt med en blogliste, god ide :-). Jeg vil da gerne med på listen, hvis det kan lade sig gøre, jeg er ikke en ren haveblog : http://bruunshave.dk/
    Ellers vil jeg gerne spørge dig ( Lisbeth fra Høneballehaven har anbefalet dig ) ang allium, da jeg har nogen allium hvor hovedet pludselig hænger nedad ad. Jeg bliver lidt bekymret, da jeg har rigtig mange i haven, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margit

      Du er hermed med i listen - god fornøjelse!

      .Ja, det er rigtigt at allium i visse situationer kan mistrives og ja hænge med hovedet - som regel skyldes det råd i løget. Som enten har været beskadiget ved lægningen eller måske udsat for vandlidende jord i spiringsperioden.
      En anden mulig årsag er snegle som normalt ikke angriber allium har teknikken at beskadige stængler som så dør og bliver til mad for dem - smart men et uskønt syn...

      Håber du kan bruge disse svar

      Slet
  42. Hejsan! Jag skulle gärna vilja vara med på listan. Min trädgård ligger i Strömsholm, Västmanland, Sverige zon 2-3 eftersom jag bor när sjön Mälaren. Jag har mynta som tema för bloggen men skriver också om andra växter mm. http://myntamania.blogspot.se/

    Bästa hälsningar, Anna Johansson

    SvarSlet
  43. Hej Karsten

    Jag har aldrig gjort reklam för min blogg, jag tycker förfärligt illa om den all reklam som översköljer oss med fördummande köpbudskap så fort vi öppnar våra ögon men efter lite överväganden med mig själv så beslöt jag mig för att anmäla mig här. Jag har en reklamfri blogg, säljer inget, är en lågpresterande konsument men vill så väldigt gärna ha kontakt med andra trädgårdintresserade som är lika "nördig" som jag när det gäller trädgård. Jag skriver mestadels inlägg om trädgård men ibland kan det komma ett och annat bitskt inlägg om natur och miljö som ligger mig varmt om hjärtat.

    http://www.hagtorpet.blogspot.se/

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla

      Du är med nu!

      Hälsningar

      Karsten

      Slet
  44. Hej! Jag vill gärna vara med i blogglistan, jag har en ren trädgårdsblogg: http://bettinas-blad.blogspot.se/
    Vänliga hälsningar Bettina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bettina

      Du är med nu!

      Hälsningar

      Karsten

      Slet
  45. Jeg vil gjerne være med. Min blogg heter www.fruhaldshage.blogspot.com, er en ren hageblogg.
    Hilsen Ingeborg

    SvarSlet
  46. Hei :-) Jeg vil gjerne være med. Det har vært liten aktivitet på bloggen min i det siste, men jeg har ambisjoner om å få den opp å gå igjen :-)

    SvarSlet
  47. Glemte å sende lenke :-)
    http://newdawnsinhagedagbok.blogspot.no/

    SvarSlet
  48. Huff glemte også å si at det er en ren hageblogg :-)

    SvarSlet
  49. Hei, jeg vil veldig gjerne være med. Bloggen min passer nok best i kategori 2, siden den halvveis er en oppslagsside for potteplanter.
    http://plantehjelp.ceeia.net

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Tante Rose

      Så skulle du være med :)

      God fornøjelse!

      Slet
    2. Lidt besynderligt at du kommer ind med et gammelt indlæg - det tjekker jeg op på senere idag

      Slet
    3. Det der skjer på hver eneste bloggliste. Det gamle innlegget er lagt ut sist, men tilbakedatert for å ikke komme med på forsiden av bloggen. Når jeg legger ut et nytt innlegg nå, vil det nok sprette opp på toppen igjen.

      Slet
    4. Det der skjer på hver eneste bloggliste. Det gamle innlegget er lagt ut sist, men tilbakedatert for å ikke komme med på forsiden av bloggen. Når jeg legger ut et nytt innlegg nå, vil det nok sprette opp på toppen igjen.

      Slet
    5. Ah ok - jeg lader det være så:)

      Slet
  50. Hej Jeg har en haveblog som hedder Mumihaven. Jeg vil gerne med på dit site!
    adressen er www.mumihave.dk
    Mange hilsener
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette
      Så er du da vist med - god fornøjelse

      Slet
  51. Hej Karsten, tak for det! Ved du hvordan jeg får et billede med på listen ligesom mange af de andre blogs har ? Mange hilsener Annette fra Mumihaven

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette

      Jeg ser at du bruger WP, her er systemet anderledes end i blogger hvor det foregår automatiskt.
      https://wordpress.org/support/topic/how-to-get-thumbnailpictures-in-blogspot-bloglists-it-is-now-possible
      Ovenstående link giver WP vejledningen om dette.
      Håber det kan bruges

      Slet
  52. Tant otteskrufvs trädgård får nog räknas till hardcore fast vi inte tar det så allvarligt. Där skrivs enbart om trädgårderande och vi vill gärna vara med i din lista.

    SvarSlet
  53. Hej
    Godt initiativ! Jeg vil gerne have min blog med. Den hedder havemama.dk. Og handler om det gode liv i haven - med børn. Det er nok mest en ren haveblog - dog med en opskrift i ny og næ.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej signe

      Du skulle være med nu - god fornøjelse!

      Slet
    2. Hej Karsten

      Jeg er så glad for at være med på din fine linkliste - men har du nogen ide om, hvordan jeg får et billede med på mine indlæg, på din side? Fejlen ligger uden tvivl hos mig, men hvor?! Jeg har bloggen på eget domæne i Wordpress. havehilsner Signe/Havemama

      Slet
    3. Hej Signe

      Det er ikke kun dig der har det problem, på et tidspunkt havde Wordpress-bloggene billeder i dobbelt størrelse, så fik nogen billeder der fyldte det hele og nu har ingen vist billeder - jeg må gå ud fra at blogger arbejder på en løsning - problemet ligger hos dem!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  54. Hei! Jeg vil være med. Haveblog med adresse http://vigdisn.blogspot.no

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Vigdis

      Du er med nu - god fornøjelse:)

      Slet
  55. Hej Karsten,

    Jag vill gärna vara med på din fina lista!!
    http://angelattable.blogspot.se/
    Allt gott Mari

    SvarSlet
  56. Hej Karsten!

    En imponernade och bra länksamling :) Jag vill gärna vara med och jag ska nog ha bloggen bland trädgårdsnördarna, http://www.4seasonsbycarna.com/.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina

      Tack tack - Du skulle vara med nu:)

      Ha det gott du med

      Slet
  57. Hej Karsten,
    Tak for en god linksamling. Det vil være en glæde hvis du vil tilføje http://www.have-siden.dk. :-)

    SvarSlet
  58. Hej! Trevligt att hitta denna lista på nordiska trädgårdsbloggar! Vill gärna vara med!
    Min blogg är en trädgårdsblogg i finlandssvenska Finland, alltså svenskspråkig!
    h. Malin

    SvarSlet
  59. Hei.Det ville være trivelig å være med her. Norsk hage på Hedmarken i sone H4. http://blomsterhuldra.blogspot.no/ Alt fra Magnolia til gulrøtter :)
    Hilsen Merethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Merethe

      Du er med nu - god fornøjelse!

      Slet
  60. Hej Karsten.
    Vidste ikke du havde lavet denne deling, men vil da gerne være med i at udbrede det skønne ved at videre give sine oplevelser i blogger verdens HAVELIV .
    Mvh. Plateauet.blogspot.dk

    SvarSlet
  61. Hej Karsten,
    Jeg vil gerne have min blog på din side/liste over nordiske havebloggere. Du kan se mere om min blog her http://www.carinabruun.dk/
    I bunden af min forside linker jeg til andre sider og har allerede tilføjet din side ;-)
    Mvh Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina

      Du er allerede med, et stykke nede i kategori 2, de er jo ordnet efter tid for sidste bloggeri:)

      God fornøjelse!

      Slet
    2. Det er bare helt ok ;)
      Carina

      Slet
  62. Hej Karsten,
    Jeg vil gerne være med her . Min blog er en ren haveblog. Om vinteren får jeg ikke lige blogget så meget, men jeg er stadig med blogverdenen.

    Min blog hedder: http://majasarv.blogspot.dk/

    Mvh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      '
      Du er med nu!

      God fornøjelse:)

      Slet
  63. Hej, Karsten!
    Jag skulle så gärna vilja vara med. Jag skriver på finska, ibland också på engelska. Mest skriver jag om trädgård, men speciellt på vintern behandlar jag också andra saker. Man kan kommentera på svenska och engelska i min blogg.
    Min blogg: www.kukkaiselamaa.fi
    MVH Satu

    SvarSlet
  64. Hei Karsten!
    Jeg vil gjerne være med på denne siden. Jeg har en ren hageblogg, men hadde noe strikk og søm med på vinterstid ca 4 - 5%, noen av disse også hagerelatert. Jeg bor i Norge og bloggen min kan oversettes til alle språk.
    Her er adressen til min hageblogg: http://turidshageblogg.blogspot.no
    MVH Turid Ditmansen

    SvarSlet